Vi kender det alle: en december-indbakke, der er fyldt med skrabelodder, dagsrabatter og lodtrækninger, der i virkeligheden blot er salgsfremmende aktiviteter. House of Kids har i år vendt detailhandelen på hovedet med et mere positivt koncept. House of Kids er Danmarks største online shop med børnetøj. December måned er en travl tid hvor der sælges mange bløde pakker til børn. Normalt har House of Kids haft lige så meget fokus på salget i december, men i år skal det være lidt anderledes. »Jeg synes vi glemmer den glæde og hygge der skal være i juletiden. Der er tilbud og reklamer overalt, og jeg bliver selv helt stresset af det« udtaler Helle Guldmann, som er indehaver af House of Kids.
I år har House of Kids derfor valgt at sætte fokus på noget helt andet end tilbud. »Vi ville finde på noget som var rart og hyggeligt, og noget hvor børn kunne lære at få en god følelse indeni ved at glæde en god ven« fortæller Helle Guldmann, og fortsætter »Vi fandt derfor på konceptet FRA BARN TIL BARN, hvor det handler om at give i stedet for at få«.
Hver dag i julemåneden kan børn gå ind på www.houseofkids.dk og skrive hvilken ven de synes skal have en gave. House of Kids trækker hver dag nogle tilfældige navne ud, og sender fine pakker afsted. Afsenderen vil naturligvis være det barn der har tilmeldt sin ven. Så på pakken vil der eks stå: Til Benjamin Fra Aksel. Benjamin oplever glæden ved at have givet noget til en ven og Aksel oplever glæden ved at en ven har tænkt på ham.
House of Kids står for alle omkostninger til gaver og til at få dem sendt ud. »Jeg synes det er en rigtig dejlig jule-event vi har fundet på, og jeg håber at der er rigtig mange der vil være med. For at vi er sikre på at mange børn får gaver, har vi valgt at jo flere der deltager, jo flere pakker sender vi ud«, siger Helle Guldmann.
Det ser ud til at julefreden har sænket sig over House of Kids, så de med god samvittighed kan have en julehandel i år, hvor der både er salg og hjerte til stede.
Læs mere her
tags: Danmark, december, lodtrækning, samvittighed, omkostninger, stress,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar