yt gratis mobilspil vil på en sjov måde sætte fokus på sikre hop på trampoliner. Spillet er en del af den flere-årige kampagne Hop med hovedet, som Sikkerhedsstyrelsen, Børneulykkesfonden og Forbrugerrådet står bag.
Hvert år ender 8300 danske børn på skadestuen efter leg på havetrampolinen. For selv om det både er sjovt og sundt at give den gas på havetrampolinen, så ender hopperiet desværre med en tur i gips eller det, der er værre for mange danske børn.
- Ifølge tal fra Statens Institut for Folkesundhed er trampolinen det produkt, der forårsagede flest ulykker blandt børn under 15 år fra 2007 til 2009. Vi ved, at det ikke er produktet, der er årsag til ulykkerne. Det er derimod børnenes adfærd på trampolinen, og derfor har vi valgt at sætte ind med oplysning og gode råd, og har som noget helt nyt fået lavet et gratis mobilspil, siger Mette Cramon, kommunikationskonsulent i Sikkerhedsstyrelsen.
Børneulykkesfonden, Forbrugerrådet og Sikkerhedsstyrelsen gik sidste år sammen om kampagnenHop med hovedet!Og i år er kampagnen altså blevet udvidet med et spritnyt trampolinspil til mobiltelefonen, som ganske gratis kan downloades fra app-store og Google Play. Spillet giver børnene mulighed for at samle point ved at hoppe fra trampolin til trampolin. Men børnene skal undgå de trampoliner, som er i stykker eller på anden måde kan udgøre en fare. Spillet følger de 5 gode trampolinråd for at undgå ulykker, som Hop med hovedet er bygget op omkring.
De 5 gode trampolinråd:
1. Hop altid én ad gangen
2. Brug sikkerhedsnet
3. Slå aldrig saltomortaler
4. Børn under seks år skal have en voksen ved trampolinen
5. Husk at give trampolinen et sikkerhedstjek jævnligt
Udover det nye gratis mobilspil, som er udviklet af spilfirmaet KathArt, så sættes der fokus på børns adfærd på havetrampoliner og forebyggelse af ulykker gennem en sjov oplysningsfilm med hovedpersonen Jeppe Vig Find, kendt som tidligere Lille Nørd. Filmen kørte sidste år som reklame før alle børnefilm i de danske biografer. Og i år kan man fortsat finde den på hjemmesiden www.hopmedhovedet.dk
- Jeg er glad for, at der er stor fokus på trampolinsikkerhed, og håber kampagnen 'Hop med hovedet!' kan være med til at reducere det forbavsende høje antal af ulykker på trampoliner.
Brugen af humor er vigtig for at få budskabet bredt ud, og jeg håber, at der i fremtiden vil kunne sættes flere rekorder i fornuftige, sjove og høje hop og ikke kun kedelige ulykkesrekorder i på et af tidens sjoveste legeredskaber for børn og barnlige sjæle, siger Jeppe Vig Find, der er ambassadør for kampagnen.
For yderligere kommentarer eller spørgsmål kontakt gerne:
Mette Cramon, kommunikationskonsulent i Sikkerhedsstyrelsen, tlf. 25 43 16 53
Helen Amundsen, ingeniør i Forbrugerrådet, tlf. 77 41 77 32 eller 27 15 74 31
Nini Andersen,Kommunikationsansvarligi Børneulykkesfonden, tlf. 30 37 82 39
Læs mere her
tags: 2009, biograf, downloade, Google, Film, 2007, ulykker, Forbrugerrådet, kommunikation, havetrampolin, Sikkerhedsstyrelsen,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar