Bilka, føtex og Salling gentager succesen med dyre-samlekort, som sidste år hittede blandt børnefamilierne Fra den 21. marts kan kunder landet over igen samle på dyrekort, når Dansk Supermarked følger op på sidste års kæmpe succes. Kampagnen, der er lavet i samarbejde med Animal Planet, var så populær, at samlemapperne blev revet væk fra butikkerne. Nu vender kampagnen tilbage i ny udgave med dyr fra verdenshavene.
Dyrekortene sprængte alle rammer
I 2014 indtog dillen med dyrekort hele Danmark, da der ved den første kampagne blev udleveret mere end 78 millioner samlekort og solgt over 200.000 samlehæfter.
Indkøbsdirektør i Dansk Supermarked Jean Ladehoff, der er en af de ansvarlige bag projektet, glæder sig over succesen og håber på lige så stor tilslutning i år.
- Dyrekortene sprængte alle rammer, og jeg har aldrig set en kampagne have så stor effekt. Kunderne var vilde med det, og det er min klare opfattelse, at det samlede mange familier i at få byttet og samlet til mappen var komplet. Vi forventer, at kampagnen i år, der handler om livet under havoverfladen, vil blive rigtig godt modtaget, siger han.
Samle-dille blandt børn og voksne
Udover de mange millioner udleverede kort, fik kampagnen også sit helt eget liv i mange skolegårde, og nogle skoler arrangerede ligesom mange Bilka-, Salling- og føtex-varehuse gør byttedage, hvor eleverne kunne bytte sig til de kort, de manglede i samlingen.
- Jeg tror kampagnen toppede, da DR's speaker en fredag aften i kampagneperioden præsenterede Disney Sjov med bemærkningen om, at "Nu kan alle Danmarks børn godt lægge dyrekortene til side en time, for nu kommer der Disney Sjov," fortæller Jean Ladehoff.
Han forklarer blandt andet den store interesse med, at dyrekortene, der indeholder elementer af leg og læring, inddrager både børn, forældre og bedsteforældre.
Imidlertid betød den store efterspørgsel, at mange af Dansk Supermarkeds butikker løb tør for samlehæfter, men Jean Ladehoff forsikrer, at de i år er bedre forberedt, og at butikkerne vil ligge inde med flere album.
Udforsk verdenshavene
Den nye kampagne udforsker fem oceaner , hvor børn og voksne kan dykke ned under overfladen med blandt andet hammerhajer og søelefanter. Mellem de 140 forskellige samlekort finde både selvlysende og varmefølsomme kort. På kortene kan man lære mere om dyrene, ligesom der vil være online spil og konkurrencer på kampagnens hjemmeside, hvor hovedpræmien er en tur til Florida for hele familien.
Om kampagnen Udforsk Verdenshavene
Kampagnen "Udforsk verdenshavene" løber fra 21. marts til 8. maj.
Kunder får udleveret fire dyrekort, hver gang de køber for 100 kroner i føtex, Bilka, Bilka.dk, Salling og Salling.dk.
På kampagnens hjemmeside: www.verdenshavene.dk, kan man finde mere information om kampagnen og kortene. Derudover kan man spille online spil og deltage i konkurrencer.
Hovedpræmien i konkurrencen er en rejse til Florida for hele familien (2 voksne og 2 børn) og har en samlet værdi af 42.000 kr.
Der er mulighed for at samle kortene i en særlig mappe, som kan købes i varehusene. Ligeledes bliver der arrangeret byttedage i alle varehuse, hvor kunder kan bytte kort med hinanden.
Udvalgte varehuse får besøg af Animal Planets roadshow, hvor der vil være forskellige aktiviteter. Blandt andet et akvarium og en havbiolog, der fortæller om dyrene.
Læs mere her
tags: Danmark, direktør, Dansk Supermarked, Bilka, Florida, Disney, verdenshavene, konkurrence, 2014,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar