33-årige Vibeke von Monrath var en søvnpresset mor, da hun fik idéen til at udvikle et helt nyt soveprodukt til babyer - TYNGDEPOSEN "Min lille pige havde utrolig svært ved at falde i søvn, og hun vågnede mange gange hver nat." Der var ingen hjælp at hente på det danske baby udstyrsmarked, hvor dyner er det mest solgte baby soveprodukt. "Dyner er fine, men babyer sparker dem af i ét væk" fortæller Vibeke von Monrath, som i desperation begyndte at indhente viden om internationale trends og forskning om babyer og søvn. Det afledte en idé om en baby sovepose med tyngde, der skulle virke beroligende og dermed få babyer til at falde hurtigere i søvn og at sove med færre opvågninger.
Samtidig med et job i en lederstilling begyndte hun at samarbejde med producenter om prototyper: "Prototyperne blev testet af særligt sensitive og motorisk urolige babyer, og tilbagemeldingerne var så positive, at jeg fandt mod til at sadle om," fortæller Vibeke von Monrath. I starten af 2014 forlod hun sit job og blev selvstændig iværksætter. I efteråret 2014 lancerede hun siden tyngdeposen.dk med stor opmærksomhed og interesse fra målgruppen af trætte mødre. "Soveposerne kommer først på lager til oktober, og indenfor en uge er der allerede 49, som står på venteliste, og der kommer flere til hver dag." Det er Vibeke von Monrath´s mission at udbrede brugen af TYNGDEPOSEN i Danmark og senere i Europa.
tags: Danmark, Europa, selvstændig, 2014,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar