Når familien er samlet foran de populære tv-programmer Vild Med Dans på TV 2, og DR's Talent 09 der har finale i aften, er alle hjemme i sofaerne med til at afgøre, hvilke deltagere der skal fortsætte i showene.
Nye tal Gallup har indsamlet for Mobilsiden.dk og TDC viser, at både far, mor og børn er med til at stemme.
40 procent af Danmarks befolkning har prøvet at deltage i afstemninger og konkurrencer med SMS.
- "Vi ser et klart billede af, at danskerne bredt har kastet sig ud i mulighederne for at bruge mobilen til andet end blot tale. Det samme billede ser vi også ved f.eks., det at tage bus og tog med de såkaldte SMS-billetter. Her er det heller ikke, kun en lille pioner-gruppe der deltager", siger mobildirektør i TDC, Christoph Nørgaard, til Mobilsiden.dk
Fra første halvår 2006 til første halvår 2009 er andelen af danskere, der deltager i afstemninger og konkurrencer via SMS steget med over 20 procent.
Tv-stationerne vil ikke oplyse, hvor mange SMS'er et show modtager, men teleanalytiker Torben Rune fra Netplan.dk skønner overfor Mobilsiden.dk, at der til en typisk Vild Med Dans-udsendelse sendes op mod 180.000 SMS-beskeder.
FAKTA:
Fordeling på aldersgrupper
13-19 år: 44,20 %
20-29 år: 46,20 %
30-49 år: 43,30 %
50 år + : 18,40 %
Kilde: Mobilsiden.dk
Læs mere her
tags: Danmark, 2009, billetter, direktør, bilen, TDC, 2006, TV 2, Gallup, konkurrence, Ford,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar