Den danske folkeskole er under pres. Der er behov for at tænke nyt, og redesigne den måde vi tilgår undervisning, så den bliver mere tidssvarende. Med Flipped Classroom.
forbedres elevernes niveau
øges lærernes jobtilfredshed
forbedres elevernes attitude ift. undervisning
Klasserummet.dk sikre at opnåelse af resultaterne er realistiske
Det er utrolig dårlig timing netop nu, at opfordre skoler, lærer, elever og forældre om at tilgå undervisningen på en anden måde. Lærernes, elevernes, forældrenes og skoleledernes tanker kredser i denne tid næsten udelukkende, om den nye folkeskole reform. Hvordan kan de få enderne til at mødes, hvordan skal de nye skolereform gennemføres i praksis.
Hvordan kan man overhovedet gøre sig håb om at de implicerede parter i den danske grundskole overhovedet vil høre efter
For at kunne trænge igennem, skal det være et stærkt budskab, vi kommer med!
Med Flipped Classroom:
Forbedre 67% af eleverne deres testresultater
Øger 88% af lærerne deres jobtilfredshed
Rapporterer 80% af lærerne at elevernes attitude forbedres
Rapporterer 99% af de lærere, der har prøvet Flipped Classroom, at de gerne vil fortsætte
( kilde: http://bit.ly/1q02D2n )
67%, 88%, 80% og 99% er et stærkt budskab, et stærk budskab vi håber vil kunne trænge igennem på trods af det store arbejde den nye skolereform medfører.
Som navnet Flipped Classroom indikere, så handler Flipped Classroom om at bytte om på undervisningssituationen. I stedet for at lave lektier derhjemme, laver eleven i samarbejde med læren og andre elever "lektierne" i skolen. Og i stedet for at læreren underviser fra tavlen, så optager læreren den viden der ønskes formidlet, publicere det samt beder eleven om at se videoen som hjemmearbejde i stedet.
Det er alt sammen meget fint, men er det overhovedet realistisk at læreren kan få tid til det
Det er her klasserummet.dk kommer ind i billedet. Klasserummet.dk er en national IT-platform, hvor der er fokus på:
1. National deling af materiale velegnet til Flipped Classroom mellem lærere.
2. Nemmere styring af lektioner, herunder hvilke elever har forberedt sig til undervisningen i klasserummet.
3. Skabe et bedre samarbejdet mellem elever, forældre og lærere.
4. At hjælpe lærere, forældre og elever godt i gang med Flipped Classroom.
5. At skabe plads, tid og rum, til at læreren kan arbejde med Flipped Learning i skolen.
I modsætning til mange andre IT-platforme, så er Klasserummet.dk en national platform. Hvorfor ikke arbejde for at lærere i Aarhus Kommune kan dele materiale og erfaringer med lærere fra eksempelvis Odder kommune, eller andre kommuner
Bag Klasserummet.dk står en række forældre, der brænder for at gøre Flipped Classroom let tilgængeligt for alle i den danske grundskole. Dette til gavn ikke kun for egne børn, men også andres børn. Ud over at være forældre, er vi også erfarende software udviklere.
tags: folkeskole, undervisning,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar