I dag lancerer Viasat og TV3 i samarbejde med non-profit organisationen Reach for Change en kampagne, som retter sig mod mennesker, der arbejder for at styrke og forbedre danske børns hverdag. Ideen med kampagnen er at rekruttere deltagere til et forløb, hvor vinderen Game Changer 2014 - får både finansiel støtte og rådgivning til at omsætte sin idé til en bæredygtig forretning. Mange danske børn er godt stillet i forhold til at få en velfungerende hverdag og et liv med gode betingelser. Men der er stadig en del børn, hvis hverdag og trivsel kan forbedres. Derfor er Viasat og TV3 i samarbejde med organisationen Reach for Change på udkig efter sociale entreprenører med projekter, som kan gøre en forskel for børn.
"TV3 og Viasat har startet dette projekt i samarbejde med Reach for Change for at give en håndsrækning til sociale entreprenører, der har idéer til at forbedre børns hverdag. Jeg er sikker på, at der er masser af gode sociale projekter rundt om i landet, som har svært ved at blive realiseret, fordi der mangler den fornødne investering og rådgivning. Det vil vi gerne bidrage med. Vi leder efter projekter, der kan skabe social værdi, og vi leder efter mennesker, som er drevet af en stærk vision, mod og passion for at realisere deres idé," siger adm. direktør for TV3, Kim Poder.
Deltagerne der kan tilmelde deres idé fra i dag kommer til at indgå i et forløb, som ender med udpegningen af årets Game Changer 2014. Den, som løber med titlen, vil få økonomisk støtte på 450.000 kr. om året og rådgivning via et inkubationsprogram. Rådgivningen tilvejebringes af blandt andre Viasat og TV3, som stiller kompetencer til rådighed inden for forretningsudvikling, salg og markedsføring.
"Der er mange måder, hvorpå virksomheder kan udvise social ansvarlighed. Vi har valgt et initiativ, hvor vi selv får mulighed for at bidrage med egne kompetencer, og det ser vi som en stor styrke. Det bliver uden tvivl en læringsproces og en inspirationskilde for os som virksomhed, når vi skal rådgive de sociale entreprenører," siger adm. direktør for Viasat, Peter Mægbæk.
Reach for Change, som er med i projektet, har flere års erfaring i at hjælpe sociale entreprenører.
"Mange sociale entreprenører er drevet af en stor passion og entusiasme for at få realiseret deres idé. I mange tilfælde mangler de dog den tilstrækkelige startkapital og de rette kompetencer til at skabe et forretningsmæssigt bæredygtigt projekt. Derfor har vi udviklet et rådgivningsprogram, hvor den enkelte bliver kyndigt vejledt igennem processen. Det er for mange en helt uvurderlig hjælp," siger landechef for Reach for Change, Marie-Louise Köhl Harritsø.
Alle projekter er velkomne. Deltagerne skal blot indsende deres ansøgning inden d. 13. juli. Herefter udvælger en gruppe bestående af medarbejdere fra Viasat og TV3 og Reach for Change en række kandidater, der går videre til næste runde. Anden runde afvikles i september, hvor alle interesserede kan stemme på deres favoritprojekt via deres egen Facebook-profil. De fem projekter, som får flest stemmer, går videre til tredje runde. Her skal finalisterne fremlægge deres idé for en børnejury og en voksenjury, som sammen træffer den endelig beslutning om, hvem der bliver årets Game Changer.
Læs mere her
tags: markedsføring, direktør, økonomi, Facebook, virksomhed, organisation, sprog, 2014, stemmer, TV3,
Ingen kommentarer:
Send en kommentar