onsdag den 15. januar 2014

SmartKids.dk lancerer salg af legetøj

I bestræbelserne på at give kunderne den bedst mulige indkøbsoplevelse og service har SmartKids.dk valgt at lancere en helt ny varekategori på deres site.
'Indenfor de sidste par måneder er der kommet en masse kvalitetslegetøj, dukker, legekøkkener, men også skater udstyr og løbehjul til de lidt større, til salg på vores site, fortæller sitemanager for SmartKids.dk, Pernille Søe Larsen, og fortsætter; Vi synes, at det gav god mening at vores kunder kunne finde ting til de mindste, ikke kun inden for tøj men også indenfor legetøj.'

SmartKids.dk har eksisteret siden 2007, hvor man fra starten udelukkende solgte tøj og sko til børn. Siden fulgte varekategorier til tweens og mødre samt interiør og børnemøbler til børneværelset.

'Vi synes, at det nu igen var på tide at udvide forretningen. Derfor har vi bl.a. valgt at satse på en række kendte legetøjsbrands, som eksempelvis det franske mærke Djeco, der har et stort udvalg af kreativt trælegetøj og puslespil. Kunderne har allerede taget rigtig godt imod det nye tiltag, og vi håber selvfølgelig på at opleve en fortsat stor interesse frem mod jul', lyder det fra Pernille Søe Larsen.

Ud over Djeco kan kunderne på SmartKids.dk finde mærker som Wheely Bug og Sophie Giraf.
Wheely Bug er et prisvindende legetøj, der kan bruges af børn fra omkring 1-års alderen og indtil de er 5 år. De små kørende dyr er med til at stimulere børnenes motorik, og Wheely Bug er på få år blevet en rigtig bestseller.

Endelig så fremhæver Pernille Søe Larsen Sophie Giraf, som et af de mærker man har valgt at satse på.
'Vi har nøje udvalgt en række brands, som vi synes passer godt ind i vores forretningskoncept. Sophie Giraf er eksempelvis lavet af 100 % naturgummi, farvet med plantefarver og helt fri for BPA eller phthalater. Det har selvfølgelig haft indflydelse på vores beslutning om at sælge den populære giraf. Sophie Giraf er blandt de mest solgte legetøjsprodukter i Frankrig og er særdeles populær blandt de mindste', fortæller Pernille Søe Larsen.

SmartKids.dk er i forvejen kendt for at sælge tøj fra mærker som bl.a. Hummel, Molo, Småfolk, Danefæ, D-xel, Mini A Ture, Angulus og ca. 250 andre fede børnetøjsmærker.

Historien om SmartGuy A/S
SmartGuy A/S er en europæisk udbyder af modetøj på internettet med en førende position i Norden opnået gennem kontinuerligt fokus på profitabel vækst. SmartGuy A/S er blevet kåret som vækstgazelle seks år i træk af Dagbladet Børsen, og er blandt andet blevet hædret med E-Handelsprisen flere gange for sit stærke købmandskab og unikke position i markedet. I 2012 fik SmartGuy en 2. plads ved den europæiske E-handelspris. SmartGuys varesortiment omfatter tøj, sko, sportstøj og -udstyr og diverse accessories, der relaterer sig til mode. SmartGuy henvender sig til et bredt udsnit af forbrugere i hele Europa.

SmartGuy forhandler omkring 1000 mærker, har mere end 2,5 mio. registrerede brugere og over 70.000 varenumre i deres shops. SmartGuy sælger sine varer til kunder over det meste af Europa, men hovedparten af SmartGuys omsætning stammer fra salg til kunder i Danmark. Udover i Danmark, har SmartGuy etableret lokale kontorer, egentlige datterselskaber i, eller hjemmesider rettet mod Sverige, Norge, Tyskland, England, Rusland, Holland, Polen, Østrig og Finland. Ledelsen har iværksat en vækststrategi, som forventes, at øge investeringsbehovet i yderligere personale, markedsføring, varelager og andre driftsaktiver. Ledelsen har store forventninger til de stordriftsfordele, der kan forventes opnået ved at være til stede på en række internationale markeder. Dette gælder både inden for indkøb, hvor større indkøb sædvanligvis fører til bedre indkøbspriser – men også inden for markedsføring og distribution, hvor SmartGuys eksisterende koncepter og samarbejdsrelationer kan skaleres på tværs af grænser.


Læs mere her

tags: England, markedsføring, Danmark, euro, Sverige, Norge, Tyskland, Europa, Holland, internet, Polen, Børsen, Frankrig, Rusland, datterselskab, 2012, omsætning, 2007, kreativ, Finland, Østrig, strategi, købmandskab, E-handelspris,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar