onsdag den 1. juli 2015

Børnene fejrer Øresundsbrons 15 år


En tegnekonkurrence i form af et tegnehæfte, der er en dansk-svensk ordbog, og farveblyanter, der kan plantes ud. På Øresundsbrons 15-års dag den 1. juli er der fokus på børnene.Den 1. juli er det 15 år siden at Øresundsbron åbnede. Siden da har broen og den region, den er med til at bygge op, gennemgået en fantastisk udvikling.

19.000 biler kører over hver dag. For danskere og svenskere har broen betydet nye muligheder for at bo og arbejde på den anden side af Øresund. 330.000 husholdninger har BroPas, som er Øresundsbrons aftale for fritidskunder, og fritidstrafikken vokser stadig.

Når det nu er på tide at fejre de 15 år, vælger Øresundsbron at rette blikket fremad.

- Det er de danske og svenske børn, som er regionens fremtid, og det er dem, der skal tage integrationen videre. Så vi vil fejre det sammen med de børn, der kører over broen i bil den 1. juli. Vi arrangerer en konkurrence, hvor de kan vinde flotte præmier med deres familier. Samtidig vil vi gerne inspirere dem til at lære sig hinandens sprog, siger Caroline Ullman-Hammer, administrerende direktør for Øresundsbro Konsortiet.

Øresundsbron arrangerer derfor en tegnekonkurrence, udformet som en dansk-svensk ordbog for børn. Svenskere kan vinde et ophold på Lalandia, og danskerne et ophold i Astrid Lindgrens Verden.

Ordbogen vil blive delt ud i betalingsanlægget til børnefamilier, der kører over broen den 1. juli klokken 10.30-14.00. Med ordbogen følger også farveblyanter.

- Blyanterne kan bruges til at tegne med, og når man har brugt dem, kan de plantes i jorden. Så bliver de til blomster eller tomater eller noget andet. Vi synes det er inspirerende og at det viser god omtanke for miljøet, siger Nina Thestrup Wulff, Head of Brand hos Øresundsbron.

Læs Fokus Øresunds specialnummer om Øresundsbron 15 år
www.fokusoresund.com

For flere facts, se brochuren "Øresundsbron og regionen 15 år"
http://dk.oresundsbron.com/page/1077

Læs mere her

tags: direktør, Øresund, trafikken, jorden, sprog, konkurrence, miljø, tomater,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar