tirsdag den 8. januar 2013

BabySam vil tiltrække 12.000 flere babyforældre

Baby– og børneudstyrskæden BabySam vil have tag i de nybagte forældrepar, der ikke lægger vejen forbi kædens 32 butikker. "Det er primært forældre, der har en lidt strrammere økonomi og derfor lancerer vi en basis–serie," siger marketingkoordinator Renate Nielsen.

Baby– og børneudstyrskæden BabySam vil udvide sit kundepotentiale med op mod 12.000 nybagte forældrepar. Det sker med udsendelsen af kædens nye og rekordstore katalog på 212 sider, hvor en af nyhederne er produktserien BasicNeeds til de børnefamilier, der har en lidt strammere økonomi.

"Vi har sammensat et produktudvalg, der omfatter de fleste af de produkter, som forældre til børn i alderen 0–3 år efterspørger fra sutteflasker, tremmeseng og barnevogn til puslebord og højstol. Priserne er lavere end for vort øvrige sortiment og derfor er der også tale om en anden kvalitet, selv om produkterne både er i orden og har en ordentlig finish," siger marketingkoordinator Renate Nielsen, BabySam.

Der fødes årligt op mod 65.000 børn i Danmark og dermed er det vigtigste kundeunderlag på godt 200.000 forældrepar til børn i alderen 0–3 år. Dertil kommer flere hundredetusinder bedsteforældre og andre nære familiemedlemmer.

"Med den nye produktlinje tilgodeser vi et stort behov hos godt hver femte kunde til baby– og børneudstyr. Ligesom vi også giver vore øvrige kunder mulighed for at købe lidt billigere produkter, end de er vant til, så de bl.a. har mulighed for at have babyudstyret stående fast i fritidshuset, hos bedsteforældre, i campingvognen eller båden. Det betyder, at man slipper for at slæbe frem og tilbage, og det vil mange gerne betale de penge for at slippe for," konstaterer Renate Nielsen.

Månedlige tilbud og Babybox

–––

Som noget nyt introducerer BabySam i kataloget månedlige tilbud på bestemte produkter. I marts er der således tale om en puslehynde til under halv pris.

"Til vordende mødre har vi også en gratis BabyBox, der rummer produkter, informationer og prøver på kendte mærkevarer til en samlet værdi af 500 kr. Denne boks kan bestilles på nettet og efterfølgende hentes i den nærmeste BabySam–butik," fortæller Renate Nielsen.

BabySam omfatter 32 butikker over hele landet. Den årlige omsætning er på over 500 mio. kr.
 

Læs mere her

tags: Danmark, økonomi, omsætning, campingvogn, penge, BabySam,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar