onsdag den 23. januar 2013

Bubber, Bircow og B. Olsen støtter sommerlejre for børn og unge

Kendte danskere lovpriser sommerlejrene FedtNok Camp og CoolCamp. Børn og unge skal nemlig ikke sidde alene foran computeren i den lange sommerferie men bør i stedet hygge sig med leg, motion og hinanden.

Sommerlejrene arrangeres af danske +Camp, og opbakningen fra hæderkronede virksomheder, samt en lange række prominente ambassadører med kuglestøderen Joachim B. Olsen som den nok stærkeste, har været massiv.

"Alle børn har ret til et godt liv med masser af selvtillid og sundhed og derfor støtter jeg +Camp i at gøre børn og unge både gladere og sundere", fortæller +Camp ambassadør og livsstilsekspert Charlotte Bircow.

Fire års hårdt arbejde giver glade børn

+Camp arrangerede de første sommerlejre i 2005. Initiativet er skabt af Anja Hemmingsen og Rasmus Peter Fischer, der igennem hele deres studie til professionsbachelorer i ernæring og sundhed drømte om at forebygge og modarbejde inaktivitet og overvægt blandt børn og unge. Ved siden af studierne samlede de sponsorkroner og ressourcer sammen for at gøre det sunde og livsbekræftende ønske til virkelighed for de ti til sekstenårige. Store danske virksomheder som Toms, Kellogg’s og Arto er i dag hovedsponsorer, og sammen med dem gør +Camp en større og større forskel:

"Lige fra starten har vi arbejdet på at virkeliggøre vores drøm. Det har været benhårdt, men vi brænder for sagen, og i dag er +Camps sommerlejre ikke bare vores drøm, der er gået i opfyldelse: Det er blevet et pusterum, som utrolig mange børn og unge ser frem til i op til et helt år", forklarer Anja Hemmingsen.

På alle +Camps sommerlejre er der fokus på de sociale og fysiske aktiviteter, og det giver deltagerne en helt unik chance for at få indsigt i sundhed og velvære generelt. Værdier og erfaringer, som det kan være svært at tilegne sig i en ellers ofte hektisk hverdag.

+Camp er for alle

De to forskellige slags sommerlejre i 2008 strækker sig over seks uger i alt, fire af ugerne foregår på Sydfyn og de to i Vestjylland. Det betyder dog langt fra, at der ikke er sjællandske og københavnske børn og unge med, tværtimod er der fællestransport fra flere større danske byer.

Tv–værten Bubber ser rigtig mange positive perspektiver i +Camps sommerlejre, fordi de netop er for alle både for de overvægtige og ikke–overvægtige ti til sekstenårige.

"Ferielejrene er et super alternativ til en lang og kedelig sommerferie, hvor venner og familie alligevel er på ferie eller arbejde. Samtidig indeholder de mange spændende og udfordrende aktiviteter for deltagerne, og bedst af alt: Så kan man få rigtig mange nye venner", forklarer den folkekære Bubber.

Motivation og smil frem for løftede pegefingre

"Det er vigtigt at slå fast, at +Camp ikke er et slankeprojekt. Når deltagerne bliver mere sunde og ofte taber sig, er det en naturlig sidegevinst ved det at deltage på en +Camp. Vores helt klare fokus ligger nemlig på venskab, leg, action samt sunde mad– og motionsvaner. Det er sjovt at leve sundt og aktivt og det hjælper vi de unge med at forstå", uddyber medstifter af projektet Rasmus Peter Fischer.

Aldrig før har der været så mange deltagere, som der bliver i 2008, men da iværksætterne bag det gode initiativ allerede havde forudset denne vækst i tilmeldinger, er der, i trit med hele konceptets ånd, naturligvis gjort plads til alle hvorfor der også stadig er ledige pladser til årets +Camps.

Benyt nedenstående kontaktoplysninger for mere information eller billedmateriale. Brochure for årets +Camps er vedhæftet.
 

Læs mere her

tags: 2008, Bubber, Joachim B. Olsen, computer, virksomhed, slank, overvægtig, hovedsponsor, sommerferie, livsstil, ernæring,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar