tirsdag den 19. august 2014

Mål, middel og metode - Læringsstil til undervisning af skoleelever med nedsat syn

$(document).ready(function() { $("a.oembed").oembed(null,{ maxWidth: 428, maxHeight: 528 }); }); Skoleelever med nedsat syn har de samme mål i klasselokalet som seende elever! Desværre mislykkedes det oftes for eleven med synsnedsættelsen ikke at nå dertil, simpelthen fordi han/hun ikke får tildelt de midler og metoder der er behov for. Anders Hostrup har oplevet flere tilfælde af manglende indsigt i kommunikation hos skolelærer til disse elever, der har svært ved at følge undervisningen. Begreberne mål, middel og metode er en læringsform som blev indført i slutfirserne, men som bestemt bør anvendes den dag i dag. Den nye skolereform betyder flere undervisningstimer til folkeskoleeleverne, men har skolerne og deres lærere taget stilling til, hvor elever med nedsat syn bliver placeret i dette puslespil med de behov disse elever har for, at komme frem til målet og resultaterne i undervisningen

Anders Hostrup arbejder til dagligt som salgschef for TAGARNO i Horsens, som producerer læseapparater til personer med nedsat syn. Anders ser på en god dag 2 % og har selv oplevet gennem hans eget skoleforløb ikke at kunne følge med eller mulighed for at tilegne den samme viden, som de andre seende elever fik.

I videoen afholder Anders Hostrup et 55 minutters oplæg for en gruppe lærere på Center for Syn og Hjælpemidler i Aarhus. De lærere Anders holder oplægget for, har det til fælles, at de dagligt underviser elever med nedsat syn.

Du er altid velkommen til at kontakte Anders Hostrup om et lignende foredrag omkring elever med nedsat syn på 7625 1111.

Læs mere her

tags: Horsens, folkeskole, kommunikation, undervisning, undervisningstimer, skolelære,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar